01/12/2018

Op zondag 14 oktober 2018 werd de zondagsrust in het anders zo kalme Zutphen verstoord door Lions uit Groningen. De Lions waren op bezoek in het kader van het 50-jarige lustrum van hun Lionsclub Groningen Zuid. Na een stadswandeling wilden ze een tochtje gaan maken met de fluisterboot over de Berkel. Echter, in plaats van rustig in de boten te gaan zitten, klommen de Lions bovenop zich de Berkelruïne en brachten daar luidkeels (dus allesbehalve fluisterend) het Gronings volklied ten gehore. U weet wel: ain Pronkjewail in goolden raand, is  Stad en Ommelaand. Ze werden daarbij begeleid door de hoempaband van de fluiterboten. De inwoners van Zutphen, de Parel van de Achterhoek, keken uit hun ramen om te zien wat er aan de hand was, en daar zagen en hoorden ze dus een luidruchtig Pronkjewail.